Villkor och information

Köpvillkor - Blommor

Leveransavgift

Budavgiften för att skicka blommor från 99 kronor. Bor du inom Stockholm och vill beställa kläder, smycken inredning hem till din dörr går även detta att göra om du beställer vardagar innan kl.12. Avgiften är inte inkluderad i våra färdiga produkter. För att garantera och säkerhetsställa leverans ringer vi till mottagaren i vissa fall redan dagen innan leverans. Detta för att garantera att mottagaren är på plats och att kontrollera eventuell dörrkod och att denna stämmer.

Leveranser inom Sverige

Beställer du före kl. 12 på vardagar kan vi leverera ut blommorna samma dag. På lördagar behöver vi få beställningen innan kl. 11 i undantagsfall delar vi ut blommor på söndagar och helgdagar. Vi försöker självklart att få ut beställning som inkommer efter garanterad tid på önskat datum, men dessa kan, utan att du som kund meddelas, bli levererade nästföljande dag. Ett blomsterbud inom Sverige kostar 99 kr. Om du vill ha leverans till två eller fler adresser kommer vi att debitera för dessa på din faktura i efterhand.

Tider

Tyvärr kan vi inte garantera leveranser vid exakta tider. Bortsett från begravningar. Vi gör dock vårt yttersta för att Ert önskemål ska hållas. Normalt sker leveranser vardagar kl. 9-20 och lördagar kl. 11-16. Leveranser till företag kommer att levereras innan 16.30 under förutsättning att vi fått in ordern före kl.12.
(Lokala avvikelser kan förekomma.)

Leveranssäkerhet

Beställaren har fullt ansvar för att alla uppgifter till mottagaren är fullständiga och korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersättes inte i dessa fall. Icke angiven portkod räknas som ofullständig adress.

Leveransförseningar kan även förekomma om mottagaren inte är hemma och leverans till dörr eller granne inte är vald. När du gör din beställning kan du välja om blommorna ska hängas på dörren alt. lämnas till en granne då mottagaren inte är hemma. Om ni inte har valt att blommorna får lämnas på dörren eller till grannen så ringer butiken före och leverans sker först efter kontakt med mottagaren.
Även om något alternativ är förvalt kan butiken ringa till mottagaren för att säkerställa leveransen t.ex om det saknas portkod mm. Beroende på vädret eller annan orsak bedömer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren då detta är förvalt.

Produkter – blommor – färg – form

I våra färdiga produkter och arrangemang har vi försökt välja blommor och tillval som oftast finns inne. Men tyvärr kan utbudet variera från dag till dag. Då ersätts produkten med likvärdig vara i liknande färg. I dessa fall gör butiken sitt yttersta för att motsvara den beställda buketten/arrangemanget.

Produktbilder på Blomstrandeting.se

När vi skapat våra färdiga produkter har vi använt blommor som är mer utslagna än helt nya och färska blommor. Detta visar hur produkten kommer att se ut under merparten av den tid mottagaren gläds av den hemma. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, att vissa blommor är mer knoppiga än vad bilden visar. Detta är dock inget negativt, utan innebär att mottagarens blommor kommer hålla en längre tid.

Bekräftelse

Bekräftelser skickas enbart när vi har öppet. Vid andra tider kommer bekräftelsen nästa arbetsdag.

Köpvillkor - Kläder, smycken, skor

Betalningssätt och avgifter

Kortbetalning samarbetar vi med Stripe. Oavsett betalsätt betalar du 99kr.

Priser

Samtliga priser från Blomstrande Ting är i svenska kronor och inklusive 25 % moms. Choklad 12%

Giltighetstid och fel i publicering

Vi reserverar oss för prisjusteringar, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter, bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller slutförsäljas.

Leveranser

Om beställd vara finns i lager så skickar vi normalt din order inom 1 – 3 vardagar (Postens leveranstid tillkommer). Leverans sker till platser inom Sverige. Det inträffar tyvärr att vissa varor tar slut i vårt lager.

Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid vid försening.

Ångerrätt

I enlighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger har du alltid 14 d­agars ångerrätt på varor köpta via postorder från den dag varorna mottogs. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varan samt avgifter. Om du beställt fler varor än de du returnerar betalar vi dock inte tillbaka avgifterna. Detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor du beställt. Returnerade varor ska vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Faktura/följesedel skall alltid bifogas vid ångerköp. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten. För returadress se nedan.

Reklamation

Kontakta oss innan du returnerar en vara. En vid leverans trasig eller felexpedierad vara bör returneras inom 14 dagar. Om du ska skicka en produkt till oss för reklamation så ber vi dig först kontakta oss på info@blomstrandeting.se och uppge produktnamn, inköpsdatum, följesedel-/ordernummer, vad som är fel och komplett adress.

Returadress

Kontakta oss innan du returnerar en vara:
Blomstrande Ting, Häradsvägen 121, 141 72 Segeltorp. Skicka alltid med faktura och retursedel och ange returorsak. Returnera väl förpackat i emballage utöver originalförpackning.

Organisationsnummer

556954-6319

Personregister

Blomstrande Ting lagrar personuppgifter i ett register. Uppgifterna, som uppdateras regelbundet, används i syfte att upprätthålla kundrelationen och även för vår egen marknadsföring för att Du som kund skall kunna ta del av intressanta erbjudanden. Du kan när som helst tacka nej till att få sådana erbjudanden. Upptäcker du att någon uppgift vi har är felaktig ber vi att du antingen sänder oss ett e-mail på info@blomstrandeting.se, ringer till oss på 08-711 89 00 eller skriver till Blomstrande Ting, Häradsvägen 121, 141 72 Segeltorp. Din e-mail adress lämnas aldrig ut till andra företag!